YO-INFO

Pe 15.9. Vieras kieli, pitkä oppimäärä

Ma 18.9. Ruotsi

Ti 19.9. Matematiikka

To 21.9. Uskonto, elämänkatsomustieto, yhteiskuntaoppi, kemia, maantiede, terveystieto

Pe 22.9. Äidinkieli, kirjoitustaito

Ma 25.9. Vieras kieli, lyhyt oppimäärä

KEVÄT 2024:

Ti 12.3. Äidinkieli, lukutaito

To 14.3. Vieras kieli, lyhyt oppimäärä

Pe 15.3. Äidinkieli, kirjoitustaito

Ma 18.3. Vieras kieli, pitkä oppimäärä

Ke 20.3. Matematiikka

Pe 22.3. Uskonto, elämänkatsomustieto, yhteiskuntaoppi, kemia, maantiede, terveystieto

Ma 25.3. Ruotsi

Ke 27.3. Psykologia, filosofia, historia, fysiikka, biologia

TOIMINTAOHJEITA KIRJOITUKSIIN

Koeaika on 6 tuntia: klo 9.00 – 15.00, jos kokelas kirjoittaa kaksi valinnaista kieltä, voi hän käyttää aikaa 8 tuntia

• Saavu paikalle ajoissa, oma kone 8.00, jos käytät koulun konetta 8.20.

• Koneen lisäksi tarvitset kuulokkeet, jos käytät hiirtä, sen pitää olla langallinen. Kuulokkeissa ei saa olla ollenkaan langatonta toimintoa.

• Saliin ei tuoda kännyköitä, älykelloja, eikä minkäänlaisia laukkuja tms.

• Eväät on purettava koulun toimittamille lautasille ennen omalle paikalle menoa.

• Vaatteissa, juomapulloissa ja eväskääreissä jne. ei saa olla mitään luettavaa tekstiä. Tarvittaessa ne on teipattava peittoon.

• Koejärjestelmään kirjautuessa sinun tulee tietää henkilötunnuksesi

• Kokeen alettua et voi enää kysyä valvojilta ohjeita kokeen tekemiseen liittyen

• Teknisten ongelmien kohdatessa tai halutessasi lisää konseptipaperia, nosta käsi ylös

• WC-käynnit vain valvojan saattamana

• Näyttö on pimennettävä ennen paikalta poistumista. Abitin näytössä on oikeassa yläkulmassa lukon kuva, klikkaa sitä tai taita paperi ruudun peitoksi.

• Koetilaisuudesta saa lähteä aikaisintaan klo 12.00

• Klikkaa: päätä koe.

• Kun irroitat käynnistystikun koneestasi, koetta ei saa enää jatkaa.

• Jos suoritukseen on tilapäisesti vaikuttanut sairaus tai esim. vaikeat kotiolot, tulee sairaudesta esittää lääkärintodistus ja muista syistä riittävä selvitys. Jos sairastut, ota yhteyttä rehtoriin!

• Todistuksia ei oteta huomioon kokeita korjattaessa, vaan niiden merkityksen tutkii erillinen työryhmä

Tarkempia ohjeita: https://www.ylioppilastutkinto.fi/fi/tutkinnon-suorittaminen/tietoa-kokelaalle